mandag 14. juli 2008

14. juli: Mer egeninnsats og tull med malere.

Ja, da har jeg tatt med meg pc'en til huset og logget på ett eller annet trådløs nettverk :) Så da får jeg skrevet litt mer på bloggen min. Kapittelet med malere er desverre ikke slutt. Malere ble sur og gikk før jobben var ferdig da jeg kalte de useriøs som ikke holdt noe av det de lovet. Så igår hadde vi noen polakker som ville ta jobben. Sa de kunne sparkle, men det er noe av det værste jeg har sett. Jeg jobber fortere og finere enn hva de som liksom skulle kunne dette gjorde. De brukte feil sparkel og sparklet bare akkurat der papirstrimlene var, ikke bredt eller fint. Klumpete og masse sparkel som tøyt ut over alt. Blir bare merarbeid med å pusse å gjøre det om igjen. :( Hvor mye dritt går det an å komme borti på et lite felt som sparkling lurer jeg på....Vi malte soverommet vårt igår og la parkett der. Syns det ble meget bra. Er veldig fornøyd med gråfargen på fondveggen der. Men nå blir det travelt fremover. Ser ut som om jeg bare må sparkle resten selv. Uff! Værste drittjobben, men pussingen er om det er mulig enda værre enn sparklingen. Om jeg skulle bygger hus om igjen, skule jeg satt vekk den jobben med en gang, ikke vurdert å gjort det selv engang. 

Ute er trappene ferdig støpt og vi har fått støpt garasjen også. Er ikke lite bare det. Kjellertrapp og inngangsparti og garasje. Ser veldig rotete ut på bildene da vi holder på å rive forskalingen. Myyye arbeid igjen, og vi føler ikke det går like mye på fram. Men men får holde motet oppe, så får vi heller ta ferie neste år....






Ingen kommentarer: