søndag 6. juli 2008

28 juni-5. juli: flytting og mer egeninnsats.































































Ja da var det en stund siden sist jeg skrev her inne. Håper dere som evt. følger med her har litt tolmodighet fremover. Vi har nå flyttet ut av leiligheten vår (1. juli) og inn hos mine svigerforeldre. Der er det ikke den beste internettforbindelsen og derfor blir det litt smått med innlegg fremover, men jeg skal prøve så godt jeg kan å oppdatere. Egentlig så skulle vi vært flyttet inn i huset nå, men ting har stoppet litt opp. Det er fremdeles upålitelige malere vi sliter med. Lover de skal ta jobben, så kommer de flere dager og uker etter vi vil de skal komme, s gjør de en halvferdig jobb, slik at vi alikevel må få andre til å ta resten. Skryter på seg timer der de ikke har vært i huset osv. Veldig kjekt. Og siden rørleggere, snekkere, takmalerne vi bruker nå tar ferie i 3 uker, blir det litt stillestand kan du si. :( Alt står på sparklinga, som egentlig skulle vært en grei jobb og ikke tatt mer enn 4 dager. Nå har det drøyd ut i ukesvis. Vi får ikke malt, hengt opp innredninger, og rørlegger og elektriker får ikke montert noe før vi har fått malt vegger og hengt opp de innredningene vi skal. I tillegg har vi fått feil på benkeplate fra ike for 4. gang så vi må vente på denne. Jeg er drittlei og begynner å lure på hvorfor vi begynte å bygge hus. Jeg har lit å gjøre på siden jeg ikke får gjort så mye før det er sparklet, men har begynt å male rekkverket til trappa hvit. Så har jeg montert ferdig kjøkkenet og badet. Ellers jobbes det ute på garasjen. Vi håper at vi kan flytte inn den første uka i august, men våger ikke å tro noe lenger. Alt pga. malere som ikke er til å stole på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bare en liten en:
Husbygger på klepp skrev:
"Hvor mye dritt går det an å komme borti på et lite felt som sparkling lurer jeg på...."

Sparkling og pussing er over 70% av jobben, der det kun skal sparkles og males, jeg tror ikke du har tenkt helt over dette før du skrev noe. Og som jeg leser av blogg, så har du fått noen til å overta etter andre. At du i det hele tatt har klart å få tak i noen til å ta over, er for meg nesten ubegripelig. Iallfall i disse tider.

Fargebarn sa...

Når jeg mente at sparkling var et lite felt så ser jeg stort på det...tenker at sparkling er en mindre del av alt som skal gjøres når en bygger hus. Maling er en enda mindre del, men syns det har vært mye useriøst fra kun et felt som maling og sparkling. Altså mye useriøst fra et håndverkerfelt.

når vi ringte rundt å prøvde å få malere, gav vi beskjed om at noen hadde gjort en jobb fra før, og at vi ikke stilte de ansvarlige der det var dårlig grunnlag å jobbe på. Men skjønner ikke hvordan de klarer å drive en bedrift om de skal være så useriøse som de er. Håper faktisk det blr litt mindre å gjøre for de fremover, slik at driten blir luket ut og de seriøse får oppdrag fremfor de useriøse.
Men nå må jeg tilbake til sparklearbeidet. Noen må jo gjøre det, og nå er det vel best å ta det selv, fremfor å hive pengene ut vinduet til noen som ikke fortjener det. Gi meg en god seriøs maler sier jeg bare. Skulle ønske de som tok taket hadde tid. De var flinke, seriøse, til å stole på og utrolig koslige. Anbefaler Malermester Saurdal på det sterkeste